FM21
Sammandrag i Malmköping
2017-02-06 22:30

Referat Sammandrag Flickor Blå Klass B i Malmköping 4 Februari 2017

Årets andra sammandrag utspelade sig hemma i Malmköpings Sporthall och även om det var en tidig morgon för alla, så hade våra första motståndare för dagen stigit upp ännu tidigare än oss. Kunde det kanske vara till vår fördel?

Match 1: Trosa Edanö

Redan i inledningen av matchen så märks det att vi inte är riktigt vakna. Vi är vimsiga och vi hittar inte våra positioner. Tyvärr har vi också drabbats av flera återbud till dagens sammandrag, så vi saknar den trygghet vi normalt har i laget. Förra mötet mot Trosa vann vi och det kändes som att våra motståndare ville ha revansch. Efter fem minuter så har Trosa till synes enkelt tryckt in sitt första mål i matchen. De får spela enkelt och precis som de vill pga att vi inte gör vårt jobb. Avvaktande och nervöst är den beskrivning som speglar vår första match för dagen. Ju längre tiden går så börjar vi få lite ordning på vårt spel, men vi kommer aldrig in i matchen på rätt sätt och vi vaknar till alldeles för sent. Matchen slutar med förlust 3-0.

Match 2: Katrineholm

Nästa match för dagen är mot Katrineholm som vi senast mötte i Katrineholms-cupen. Den gången förlorade vi och med tanke på att tjejerna i Katrineholm är genomgående storleken större än oss, så hade vi på känn att det skulle bli svårt att vinna över dem. Inledningen av matchen är också så tuff som vi trodde, men vi står upp bra. Dock tar Katrineholm ledningen efter nio minuter och bara dryga minuten senare så har de petat in 2-0. Nu tänder våra tjejer till och speciellt Alva som knappt minuten efter Katrineholms mål fixar en reducering. Tjejerna blir jublande glada och hemmapubliken ropar på mera! Alva är het och det dröjer inte mer än drygt en minut innan hon gör mål igen och kvitterat matchen. Full fart på benen och Moa i mål står för flera högklassiga räddningar. Innan första perioden är slut så tar vi välförtjänt ledningen genom vår lille sprinter Felicia. Andra perioden är genomgående jämn och Moa får flera gånger visa att hon är vår förstemålvakt. Vi sliter hårt och när vi jobbar tillsammans så ger det utdelning. I slutet av perioden slår Felicia in sitt andra mål för dagen och vi håller undan de sista minuterna. En riktigt stark insats av hela laget och det ger oss en härligt skön seger.

Match 3: Onyx

Sista matchen för dagen är mot en välbekant motståndare och tjejerna är taggade efter den starka insatsen mot Katrineholm. Den här matchen skulle visa sig bli en målsnål historia mellan två jämnstarka lag. Båda lagen har bra försvar och det skulle dröja till den tionde minuten i första perioden innan det blir något mål. Tyvärr är det motståndaren som står för målet, men det kunde lika gärna ha varit vi som tog ledningen. Moa visar åter igen vilken bra målis hon är och det är tur vi har henne, annars skulle vi kanske ha fått kapitulera flera gånger. När första perioden nästan är slut så kvitterar vi matchen genom Nellie. Det skulle visa sig vara matchens sista mål och båda lagen hade bestämt sig för att inte släppa in några fler mål under detta sammandrag. Matchen slutar oavgjort 1-1 vilket för övrigt är samma resultat som det blev förra gången lagen möttes i Malmköpings Sporthall.

Sammanfattningsvis så kan vi konstatera att det var en bra dag för laget med blandade resultat. Kul att alla fyra lagen i sammandraget var jämnstarka och att alla kunde kvittera ut vinst. Kul också att välkomna Thea till sitt första sammandrag och hon gjorde en kanondebut. Tack till alla föräldrar som ställde upp under dagen med alla sysslor, Starkt jobbat! Nu får vi träna lite mer innan vi spelar nästa sammandrag och avslutningsvis åker på cup till Linköping.

Högt tempo mot KIB2019-01-19 17:39
2019-01-12 19:41