FM21
P07-09 Mibf/Fib
Floorball games i Linköping
2017-04-10 08:47
Samanfattning av helgens Floorball games för er som orkar läsa. 😉
Ju närmre avfärd vi kom, ju fler var det som hann insjukna. Det slutade med att vi i p06/07 åkte tidigt på lördag morgon med 9 spelare. Det kändes ändå ok för vi hade 1 målis och 2 kedjor (vi spelar alltid 4 mot 4).
Väl på plats står det klart för oss att vi ska spela 5 mot 5 och lite halvt i panik får vi tänka om och förklara för killarna hur vi vill att dom ska spela när vi nu ska vara 5 utespelare och därmed bara har 3 avbytare.
Första matchen ska spelas mot Ekängen och oron om hur det skulle gå släppte direkt. ÄNTLIGEN har allt tjat och slit gett resultat. Killarna spelar smart, hjälper varandra, snabba uppspel, mycket första tillslag, fantastiskt boxspel där alla jobbar hem och forwards är på tå när långa utkast kommer. Vinst med 4-1 med Rasmus i mål!
Andra matchen, mot Linköping, var efter mat och stillasittande så vi vuxna preppade med kaffe och oroade oss lite för hur vi skulle få igång spelarna. Det började knackigt. Vi glömmer att hjälpa varandra, stirrar alldeles för mycket boll och släppte ner motståndarna alldeles för långt. Vi slog dåliga och svåra passningar och halva laget såg helt förvirrade ut. Marcus i målet fick mycket att göra. Inför andra perioden kastade vi om lite bland backar och forwards och det visade sig vara ett lyckat drag. NU va våra killar från första matchen tillbaka!! 6-5 slutade den. En knapp seger men väl en seger.
Tredje matchen strax efter 19 på kvällen. Vi åkte till Collegium och killarna va allt annat än fokuserade. Hallen fylldes av andra ledare och större spelare från Mibf och killarna lovade att visa vad dom går för. Vi satte press direkt och Tack vare grymma backar som hela tiden satte stopp högt upp i banan fick Linköping nr 2 knappt kliva ner på våran planhalva. Killarna slet, körde fina passningar, hjälpte varandra och fick in 3 baljor. Arvid höll nollan i kassen!
Fjärde matchen kom efter lunch på söndag och hur skulle vi nu få ihop laget och lyckas fokusera igen? Vi ska möta det 3dje laget som heter Linköping och dom ser stora och snabba ut. Är det nu vi ska åka på torsk? Äsch, grabbarna kliver in på banan och ger 110 %, vi spelar för varandra, ligger högt upp och pressar hårt. ÄNTLIGEN får våran yngsta kille, Willgoth, sätta en i nätet efter att ha jobbat hårt i alla matcher. 5 mål och 5 olika målskyttar i den här matchen. Rasmus sliter i målet och gör många snygga räddningar. 2 bollar trillar in bakåt och vi vinner även denna match!! Killarna går obesegrade och om jag skrivit rätt har vi 8 olika målskyttar under cupen.
Med facit i hand var det låga antalet spelare ett vinnande koncept(även om det hade varit skönt med 1 eller 2 spelare till). Dom på bänken var hela tiden på tå, stod och stampade för att snabbt komma in igen och fick aldrig möjlighet att slumra till. Vi spelade smart med fina passningar för att kunna spara på benen.
Att killarna dessutom har fått många fina lovord från andra ledare värmer såklart i hjärtat.
Tack till Andreas, Jussi och Joppe som hjälpt till på denna resa.
//E

Träningsmatch.2018-03-11 17:43